Ayıplı mal nedir örnek?
Arızalara örnek olarak, bir ürünün yırtılmış, kırılmış veya kirli olması, sözde yeni bir arabanın bazı parçalarının kullanılmış veya hasarlı olması ve bundan bahsedilmeden bazı parçalarının değiştirilmiş veya tamir edilmiş olması, malzeme kusurlarından dolayı fayansların çatlamış veya ufalanmış olması verilebilir.
Ayıplı mal neleri kapsar?
Ayıplı ürün nedir? Ayıplı ürünler; ambalajında, etiketinde, kullanım kılavuzunda, ilan ve reklamlarında belirtilen özelliklerden bir veya birkaçını taşımayan, alıcıya sağlayacağı faydayı azaltan veya ortadan kaldıran, hukuki ve ekonomik açıdan kusurları bulunan ürünlerdir.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.
Ayıplı mal davası kime karşı açılır?
Taraflar arasındaki uyuşmazlık Borçlar Kanunu’nun 194 ve devamı maddeleri uyarınca çözümlenmelidir. Buna göre; satıcı, satılan malın kullanılmasını engelleyen ayıptan, ayıptan sorumlu olmasa bile, alıcıya karşı sorumludur.
Ayıplı mal süresi ne kadar?
Konut veya tatil amaçlı gayrimenkullerde bu süre, gayrimenkulün teslim tarihinden itibaren beş yıldır. Ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hariç olmak üzere, ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu en fazla bir yıl, konut veya tatil amaçlı gayrimenkullerde ise en fazla üç yıldır.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özelliklere sahip değilse veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.
2 el araç geri iade edilir mi?
Evet, kullanılmış araçlar da ayıplı mal olarak kabul edilir ve Türk Borçlar Kanunu’nun 229. maddesine göre aracın iadesi mümkündür. İade almaya hak kazanmak için aracın ciddi bir ayıp taşıması ve bunun alıcıya bildirilmesi gerekir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Dava masrafları, mahkemenin bir davayı ele alabilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardan biridir. Prensip olarak, davacı açılan her davada dava masraflarını ödemelidir.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?
– Başvurular, tüketicinin yerleşim yerindeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının yerleşim yerindeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Ayıplı mal durumunda tüketici hakları nelerdir?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Satıcı iade almak zorunda mı?
Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir iade almak zorunda değildir.
Ayıplı mal nereye şikayet edilir?
“Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” dışında, tüketicilerimizin karşılaştığı sorunlara yönelik çözümler sunan TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME REHBERİ’ni aşağıdaki bağlantıdan okuyarak şikâyetiniz ile ilgili ön bilgi alabilirsiniz.
Ayıplı mal mahkemesi ne kadar sürer?
Ancak dava açılmadan önce ön bulgular ve eksiklikler zamanında ve uygun bir şekilde tespit edilirse, dava 1, en fazla 1,5 yıl içinde sonuçlandırılabilir. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunun da dikkate alınması gerekir.
Ayıplı ürün iadesi kaç gün sürer?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Ayıplı maldan kimler sorumludur?
MADDE 6 – Arızalı bir malın, bir kimsenin ölümüne veya yaralanmasına ya da bir malın zarar görmesine sebep olması halinde, imalatçı/üretici, kusuru olup olmadığına bakılmaksızın, ortaya çıkan zararı tazmin etmekle yükümlüdür.
Ayıplı ürünler nelerdir?
Bunlar ambalaj veya etiket üzerindeki bilgilere uymayan, üretim standardının dışında olan ve kusur veya arızaları bulunan mallardır. Kusurlu mallar tüketicinin beklenti ve taleplerini karşılamaz. Tüketicinin üründen faydalanmasını engelleyen mal türleridir.
Ayıplı mal durumunda tüketici hakları nelerdir?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Kusurlu mala ne denir?
‘(1) Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır.
Ayıplı mal nereye şikayet edilir?
“Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” dışında, tüketicilerimizin karşılaştığı sorunlara yönelik çözümler sunan TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME REHBERİ’ni aşağıdaki bağlantıdan okuyarak şikâyetiniz ile ilgili ön bilgi alabilirsiniz.